DE LA VILLE DE PARIS:
47
[i 568]
suivant la deliberation du Conseil cy dessus trans-cripte, il avoit esté vers Sa Majesté,, laquelle, ayant entendu la difficulté portée par ladicte deliberation, auroit ordonné que lesdictz Bellier, Bourlon et Ber­geon, commis Quarteniers, auroient voix délibérative et eslectivc en icelle election de Prevost des Mar­chans et Eschevins de lad. Ville ; et au surplus, que sa volunté estoit de continuer audict estat de Prevost, ledict sr de Villeroy O, auquel il donnoit sa voix; et à ces fins en avoit rescript lettres tant à lad. Ville que aud. sr Prevost, qui ont esté leues et cy après insé­rées.
Ce faict, a esté proceddé à l'election de quatre scrutateurs, pour recepvoir et recueillir les voix de ladicte election, suivant l'ordonnance.
Et par icelle ont esté esleuz, asscavoir : pour officier du Roy, monsieur le president Luillier; pour Con­seiller de Ville, monsr Guyot, sr de Charmeau; pour Quartenier, Guillaume Parfaict; et pour bourgeois, m" Pierre Prevost, Esleu de Paris, qui ont faict le serment ès mains desd, s" Prevost et Eschevins, en la maniere acoustumée.
Et après la dicte eslection faicte et parfaicte et le scrutin par eulx faict, signé, cloz et scellé, a esté advisé et deliberé, suivant lesd, lettres dudict seigneur et assemblée précéddente, que led. scrutin seroit porte à Sad. Majesté. Ce qui a esté faict.
Et à ceste fin ont esle depputtez lesd, s" de Livry, Eschevin, Guyot, de Montmiral, Aubry et Parfaict; lesquelz, après avoir presenté icelluy scrutin . . . f"2' avoit continué led. sr de Villeroy, pour Prevost et con­firmé l'election de sire Jacques Kerver'3' et me Jhe­rosme de Varadde'"', pour Eschevins, ainsy qu'il appert par les lettres de Sad. Majesté, cy insérées:
17 août 1568. :;De par le Roy. «Très chers et bien amez, nous vous avons bien
voulu advertir comme, après avoir veu le scrutin de l'election par vous faict de ceulx qui doibvent estre Prevost des Marchans et Eschevins de nostre bonne ville et cité de Paris, nous avons, en ensuivant les eedietz et ordonnances de noz predecesseurs, continué le sr de Villeroy audict estat et charge de Prevost des Marchans, comme ayant le plus de voix de ceulx qui ont esté nommez et proposez, estans cie la qualité portée par iceulx cedict/, faictz sur le reiglement de l'eslection desd. Prevost des Marchans et Eschevins, ct pareillement confirmé l'eslection qui.a esté faicte de Jacques Kerver, comme ayant le plus de voix, et du medecin Varade, qui en a eu le plus après luy, comme nous feismes hier entendre à ceulx qui nous furent envoyez de vostre part, desquelz sr de Villeroy, Pre­vost, et Eschevins nous mandons presentement à ln Chambre du Conseil de prendre et recepvoir le ser­ment, ainsy qu'il fust hyer par nous ordonné. Et pour ce vous ne fauldrez dé les recepvoir et avoir pour aggreables.
"Donné au chasteau de Boulongne, le xvii" jour d'Aoust 1568. n
Ainsy signé : "CHARLES;!. Et plus bas : te Fizes fl.
Suivant lesd, lettres cy dessus et eslection faicte desd, s™ Kerver et de Varadde, iceulx Kerver et de Varadde ont faict et presté le serment acoustumé desdictz estatz de Eschevins de lad. Ville ès mains de noss™ du Conseil du Roy, estably lez la Chambre des Comptes, le xix° desd, mois et an. Et quant aud. sr Prevost, l'avoit auparavant faict ès mains du Roy, ainsy qu'il appert par sa reception de serment cy après declairee '5'.
15 août 1508. "De par le Roy.
"Très chers et bien amez, nous avons entendu par voz déléguez ce qu'ilz nous ont faict entendre elc
") Voir ci-dessus, page 21, la note consacrée à ce personnage.
<-' Bien qu'il n'y ait pas de blanc ici, on doit supposer que ie scribe a passé par distraction tout un membre de phrase nécessaire au sens, comme . . . ont rapporté que ledit seigneur avoit, etc.
t*' Jacques Kerver, libraire juré, demeurant en la rue Saint-Jacques, à la Licorne, était le doyen des Quarteniers de Paris. Il y avait trente-quatre ans qu'il en exerçait les fonctions ct il y était d'autant plus attaché. Un édit de mai 1554 s'opposait à ce qu'il pût reprendre son service de Quartenier, après avoir été honoré de l'échevinat. Cette loi lui paraissait dure et il trouva moyen de s'y soustraire. Faisant valoir ses longs services, il demanda et obtint une dérogation personnelle à cette prescription. Des lettres datées du Plessis-lès-Tours, le 23 septembre 1 56g, lui permirent de reparaître dans les cérémonies de la Ville en tète des cinquanteniers et dizeniers de son quartier. Elles furent enregistrées au Parlemenl, le 7 décembre suivant. (Cartulaire de l'Hotel de Ville, Archives nat., KK 1012, fol. 3i6 v°.)
'*' Fils de Jacques de Varade, dont Ia famille était originaire dc Milan, et qui avait été reçu Conseiller an Parlement de Paris le 23 août i54i. Son père mourut le io novembre 1571 et fut enterré dans le cimetière des Saints-Innocents.
-5' Voir le paragraphe suivant.